Євросоюз переглядає політику промоції та маркетингові стандарти для сільськогосподарських харчових продуктів

Євросоюз переглядає політику промоції та маркетингові стандарти для сільськогосподарських харчових продуктів

В Євросоюзі тривають публічні консультації стосовно нових підходів до маркетингових стандартів та просування харчової продукції.

Обидва процеси мають спільну мету – сприяння переходу до стійких продовольчих систем та забезпечення споживачів більш якісними харчовими продуктами. Нові документи мають допомогти спростити чинне законодавство та надавати споживачам більш зрозумілу й повну інформацію про характеристики продуктів, що продаються. Тобто, покупець, згідно майбутніх маркетингових стандартів, отримуватиме відомості про свіжість, розміри, спосіб виробництва, консервації, зберігання й транспортування продукту, а також про поводження з тваринами (наприклад, позначка «вільний вигул» для продукції з птиці).

Оновлена промоційна політика має підштовхувати споживачів до збалансованого харчування, з меншою кількістю червоного та переробленого м’яса, більшою кількістю фруктів та овочів.

Задля її впровадження застосовуватимуться промоційні програми та кампанії, які відповідають амбіціям Європейського зеленого курсу, – майже половину бюджету (86 мільйонів євро) буде спрямовано на просування органічної продукції, сталого сільського господарства загалом та збільшення його внеску в досягнення кліматичної нейтральності й збереження довкілля.

Значну роль у просвітництві споживачів відіграватимуть схеми якості ЄС, які вже добре зарекомендували себе, – такі як захист та просування продукції з географічним зазначенням, місцевих і традиційних продуктів та страв. Різноманітні ярмарки, виставки, семінари, PR та медіа-кампанії, місії високого рівня за участі виробників з ЄС, – передбачається фінансування численних заходів в ЄС та за його межами, за участі виробників, торгових організацій, інституцій ЄС.

В рамках перегляду діючих політик було проведено докладний аналіз ефективності сьогоднішніх правил. І хоча наявні маркетингові стандарти визнано доволі ефективними, а промоційна політика загалом сприяла підвищенню обізнаності щодо високих стандартів агропродовольчих товарів та схем якості ЄС, – все ж деякі положення виявились застарілими і такими, що не відповідають завданням стратегії ЄС «Від ферми до виделки» та Європейського зеленого курсу. Запропоновані підходи мають посилити конкурентоспроможність європейських фермерів у світі та сприяти відновленню агропродовольчого сектору ЄС після пандемії.

Перегляд маркетингових стандартів ЄС для сільськогосподарської продукції триватиме 12 тижнів з 8 червня по 31 серпня 2021 року. Публічні консультації щодо перегляду майбутньої політики промоції сільськогосподарської продукції ЄС тривають з 31 лютого та завершуються 23 червня 2021 року.

Надія Шевченко, Інформаційний центр «Зелене досьє».

За матеріалами Єврокомісії.

Вас може зацікавити

Український зелений шлях від ферми до виделки: крок за кроком

Український зелений шлях від ферми до виделки: крок за кроком