Екологічне маркування харчових продуктів вводить споживачів в оману

Екологічне маркування харчових продуктів вводить споживачів в оману

Останнім часом дедалі частіше на харчових продуктах в ЄС можна бачити різноманітні позначки щодо екологічності продукту. Таке маркування мало б  інформувати про екологічну відповідальність компанії-виробника в процесі виробництва продукції, а також спонукати споживачів звертати більше уваги на екологічні проблеми та ставати на захист навколишнього середовища при виборі продукції.

Але органічний рух в ЄС наголошує, що така практика вводить споживачів в оману.

Адже офіційно визнаний в ЄС еколейбелінг не стосується харчових продуктів. А терміни «еко» чи «біо» на харчових продуктах в ЄС законодавчо закріплені для використання для сертифікованих органічних харчових продуктів відповідно статті 30 Регламенту (ЄС) № 2018/848.

Тому IFOAM Organics Europe та Французька асоціація членів IFOAM (Association Française des Adhérents de l’IFOAM) подали позов до Паризького суду з метою уникнення несправедливого та оманливого маркування.

Насамперед, ідеться про таке маркування як «Eco-score», оскільки це маркування використовує термін «еко».

Методологія оцінювання «Eco-score» базується на оцінці життєвого циклу продукту (LCA), як і методологія PEF (вплив продукції на навколишнє середовище). Остання була піддана сумніву Європейською Комісією в контексті проекту Директиви про зелені вимоги (Directive on green claims), адже дана методологія не враховує всі об’єктивні параметри, важливі для розробки надійного екологічного маркування харчових продуктів.

В результаті застосування цієї методології, навпаки, надається перевага інтенсивному виробництву харчових продуктів, а не переходу виробничих систем до процесів, які поважають навколишнє середовище та біорізноманіття. До речі, розгляд Директиви про зелені вимоги наразі відкладено.

IFOAM Organics Europe та Французька асоціація членів IFOAM подали також ще два позови щодо визнання недійсності торгової марки «ECO SCORE», а також для участі в якості третьої сторони в розгляді заявки на реєстрацію торгової марки «ECO IMPACT».

Ми будемо уважно стежити за ходом цих судових справ, адже ці питання є релевантними також для України.

Ознайомитись з прес-релізом IFOAM Organics Europe можна за посиланням.

Катерина Шор, Інформаційний центр «Зелене досьє»